Life fuck me hard

Idag har jag verklgien haft en jävligt dålig dåg, med tanke på att jag bråkat med min mor. Min mor och jag är väldigt olika. Hon väljer att se allt negativt, medan jag själv väljer att se vad jag upplever och risken att saker kan gå snett, men att man kan lära sig ångot av det oxå. Vi har pratat om resan som ska ske i mars. Jag vill stanna därnere och vänta tills resesäsongen börjar inte känna några större krav och bara känna på vad livet har att ge på annan ort. Få upptäcka att deras klockor går lika fort även om jag kanske inte tror det.

Hon är beredd att köpa en hund så jag kan fästa mig vid den för att låta bli att åka överhuvudtaget, stanna i Sverige och bli en feg grå mus som henne. Jag menaringet illa! Jag älskar min mamma för den hon är, men jag vill inte stanna kvar, jag vill inte gifta, jag vill inte skaffa barn. Jag vill bara leva mitt liv utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Ha minnen med människor som jag kan koppla till olika saker. T.ex. brudarna hemmifrån kopplar jag till förra årets studentresa där vi hade det underbart. Jag åkte till roskilde med folk från Helsingborg som jag knappt kände, det var helt magiskt, jag lärde mig så mycket av dessa människor, dem öppnad vyer jag inte trodde fanns. I år hoppas jag på att sommaren med DUF teamet blir oförglömlig och efter det är planen att åka till ett vrmt land och skita i jul och nyår som annars blir så känsloladdade tillfällen.

Ser ni tråden? Jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0